comment 0

mat for sjelen.

Ikke bare er min mage og munn glad i god mat, men sjelen min er glad i å lage mat. En veldig smart mann ved navnet Robert Fergusson sa en gang at ikke bare trenger vår fysiske kropp mat, men vår åndelige og sjelelige kropp trenger det også. Som kristne er vi ofte flinke til å overfokusere på åndelig føde. Vi må be så så lenge, lese så mye i bibelen at vi nesten ikke rekker noe annet i løpet av en dag og gå på alle møter som kirken vår arrangerer i løptet av en uke.

Problemet er bare da at vi ofte glemmer å mate sjelen. Sjelens mat er det du trives best med å gjøre. Det du syntes er så gøy at det gir deg energi. For noen er det å lese bøker, andre er det brett spill, for noen kan det være å spille musikk, mens andre igjen er det å gå en tur i naturen.

Noe av maten min sjel liker best er det å lage fysisk mat. Så her kommer en oppskrift…. Det matet min sjel å lage denne retten…og det gjorde godt i magen!

Kake1

Ingredienser:

bær etter eget ønske (kan bruke friske bær også)

safarikjeks (eller annen type kjeks om ønskelig, bør være litt crunchy)

philadelphia ost x2

kremfløte 3dl

Kake2

Hell kremfølten (uvispet) i en bolle sammen med philadephiaosten

og rør godt til blandingen er gjevn, fin og begynner å «stivne».

Kan også blande sukker inn etter ønske.

Kake3

Knus kjeksene så det dekker hele bunnen av formen du bruker.

Kake4

Hell så kremmiksen over kjeksene

og sett i kjøleskapet til miksen tjukner (ca 1-3 timer)

kake5

Dryss deretter bærene fint oppå og voi la..

(Din kake vil jo selvfølgelig være hel, jeg bare glemte å

ta et bilde i iveren etter å smake..hens det store tomme hullet.)

Mat sjelen din, den fortjener at du tar vare på den…. Alt som ikke blir matet dør og sjelen er en stor del av deg. Ta vare på deg selv – because you’re worth it!

Takk til Ellen Margrethe som introduserte meg til denne delikatessen. Jeg er utrolig takknemlig. :)

Arkivert i:Inspirasjon, Litt av hvert

About the Author

Sendt av

Heisann og hoppsann! Jeg heter Annka. For tiden jobber jeg som linjeleder for tjenestelinjen ved Lev Drammen Bibelskole og er administrasjonsansvarlig i PBU. Jeg elsker kirken og er så takknemlig for å være en del av Intro kirken. Hodet mitt bryner alltid på en tanke eller tre som jeg deler frimodig med verden gjennom min lille blogg her i den store utenomjordiske verden vi har kalt cyber space. xo

Legg igjen en kommentar

