comments 2

jeg er redd.

lifetakesbravery

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg er redd for utrolig mye.

Jeg er redd for edderkopper, slanger, skumle menn i små gater, hester som ser på meg og mat som absolutt ikke ser dødt nok ut. Det finnes så utrolig mange ting å være redd for. Senest i helgen fant jeg ut at jeg er redd for å sove på en stor hytte helt alene, selv om hytten ligger midt i en landsby av andre hytter. Jeg trodde aldeles ikke jeg var redd for slike ting, men det ble så ille at jeg måtte overtale tre søte jenter til å ta seg inn hos meg. Livreddere, det er det de er.

Men listen over frykter ender ikke der. Jeg trodde jeg var helt alene om denne frykten. Eller, jeg trodde i det minste ikke jeg delte den med så mange. Derfor har jeg ikke sagt det høyt så mye. Jeg mener, folk tror jo allerede jeg er rar, hvorfor gi dem enda en grunn til å se på meg med skjevt blikk.. Nei det vil jeg aldeles ikke begi meg ut på. Så jeg har holdt det meget så inne.

Det er ikke før nå, i den senere tid når jeg om sider merker hvor mye denne frykten holder meg tilbake at jeg har måtte begynne å bekjenne det for både meg selv og andre at jeg er redd. Skikkelig redd.

Her forleden dag hadde jeg en samtale med ei herlig dame fra menigheten min da jeg klarte å fortro til henne det jeg frykter mest. Hun så på meg med store øyne og kunne nesten ikke tro det. «Det virker jo ikke slik i det hele tatt.» Godt er det at jeg klarer å «dekke over» fykten min, for jeg vil absolutt ikke la den styre meg.

Jason Mraz synger «we’re only human, oh yes we are…»

Vi er bare mennesker.

Mennesker som ikke alltid får alt til.

Mennesker som frykter.

Jeg er ett av de menneskene. Og min aller største frykt er andre mennesker.

Det er helt sant.

Det er utrolig lett å sitte bak en PC skjerm å skrive dette innlegget. Jeg trenger jo ikke se deg inn i øynene en gang. Kanskje jeg ikke en gang vet hvem du er. Samtidig krever det mye av meg å tørre å si høyt noen av de tankene jeg helst vil lukke inni meg så ingen skal se min «svakhet». Jeg er redd for deg.

Jeg er redd for hva du vil tro om meg. Hvordan du kommer til å behandle meg. Om du godtar meg. Om jeg stiller forventningene. Jeg er redd for å ikke få anerkjennelse, kjærlighet, oppmuntring. Jeg er redd du ikke vil like meg.

Jeg vil ikke være bundet at dine meninger lengre. Derfor velger jeg å si det høyt. Jeg er redd, men det skal ikke lengre få hindre meg. Det er utrolig mange mennesker der ute i verden som lengter etter kjærlighet. Som lengter etter at noen skal se dem. Min frykt, som absolutt ikke er fra Gud («for God has not given us the spirit of fear, but of power, love and a sound mind. 2Tim 1:7) skal ikke lengre få hindre meg i å være Jesu hender og føtter på denne jord lengre.

Livet krever tapperhet. Du må være modig for å trosse dine frykter. Men det er utrolig verdt det….om man tenker på alle det kan velsigne.

Arkivert i:Inspirasjon

About the Author

Sendt av

Heisann og hoppsann! Jeg heter Annka. For tiden jobber jeg som linjeleder for tjenestelinjen ved Lev Drammen Bibelskole og er administrasjonsansvarlig i PBU. Jeg elsker kirken og er så takknemlig for å være en del av Intro kirken. Hodet mitt bryner alltid på en tanke eller tre som jeg deler frimodig med verden gjennom min lille blogg her i den store utenomjordiske verden vi har kalt cyber space. xo

2 Comments

  1. Mari

    Du altså. Jeg liker deg iallefall utrolig godt :) Det er herlig hvor åpent, frimodig og bra du skriver. Tenkte på det samme selv idag. Jeg vil ikke bli styrt av forventninger jeg tror kollegaer har til meg, men heller sette mitt preg på miljøet slik jeg er, vi er jo ikke bare akseptert men skapt til å være oss selv fullt ut – i frihet, og videreformidle samme friheten til andre!!

Legg igjen en kommentar

