comment 0

JB vs. JK

Jeg har blitt bitt av Bieber-basillen. Ikke si det til noen. Mens jeg har hørt på denne nå 18 år gamle gutten synge sine utrolig fengende sanger har jeg spurt megselv spørsmålet; hvorfor er vi større JB fans enn JK fans? Eller er vi det?

Hele bloggen min er gjennomfiltrert av hva jeg tror på. Troen min er det mest sentrale i hele livet mitt så jeg klarer ikke la det utebli fra noen aspekter av livet mitt. Men heier jeg like mye på Jesus Kristus som jeg gjør på Justin Bieber? På klippet over ser du et hav av mennesker som alle er samlet på konsert i Oslo. Folkemengden ble så stor at de lurte på å kanselere konserten for sikkerthetsmessige grunner. Mens på søndager finnes det tomme kirker over hele Norge.

Hva er det med Bieber som får så mange mennesker til å være helt vill etter å møte ham?

I sangen over synger han «all around the world people want to be loved».

Vi liker ikke innrømme det så ofte, men alle mennesker trenger og lengter etter kjærlighet. Vi er like alle sammen.

Jesus strakte sine armer ut på et kors for deg. «For så høyt ELSKET han verden….» Gud elsker oss så mye at han valgte å gi bort sin eneste sønn for å dø på et kors for oss slik at vi kunne ha liv og liv i overflod. Det høres kanskje ut som en oppbrukt klishè, men det er sannheten. Jesus, som er Gud i menneskeform, kom ned til deg og meg og levde som oss her på jorden. Den eneste forskjellen er at han gjorde det uten å gjøre en eneste feil. Han overvant ikke over fristelsene fordi han ville hevde at han var så mye bedre enn oss, men fordi han måtte være fullstendig ren om han skulle kunne sone for alle våre feil.

Så Jesus, kom til jorden for å dø. Han holdt seg i 33 år fra å synde for å kunne gi sitt liv så du kunne bli satt fri. Det er kjærlighet.

Så hvorfor samler Justin Bieber de største folkemengdene? Hvorfor er det ikke kø for å komme inn i kirken på en søndag? Klarer ikke vi som kristne å vise til verden rundt oss at Han er det aller største i våre liv? Er vi ikke flinke nok til å la det han gjorde skinne gjennom oss?

Kristne mennesker burde være de mest overbegeistrede folk som finnes. Vi har funnet kjærligheten som alle lengter etter. De tusenvis av menneskene som samlet seg på Oprahuset i Oslo for å se Bieber går hjem etter konserten med «I<3JB» i pannen, men tomme i hjertet. Vi går fra Guds Hus, hans menighet fulle i hjertet – noe som burde skinne gjennom anskitet vårt.

Det er en verden der ute som ikke bare er blitt JB etterfølgere, men de lengter etter mening og kjærlighet. Vi er like alle sammen, akkurat slik Justin Bieber sier i denne sangen, så hvorfor ikke la begeistringen vi har i hjertet smitte til ansiket vårt så vi kan spre det Jesus har gjort for oss for hele vår verden?

Jeg drømmer om å se menigheter som er så fulle at man ikke får plass til alle på en gang. Jeg drømmer om å se en iver og begeistring i Guds Hus fordi vi har blitt bitt av Jesus-basillen og vi klarer ikke slutte å snakke om det. Jeg drømmer om å se mennesker som er like gale for Jesus som noen er for Justin Bieber, de strømmer mot ham og klarer ikke få nok av Gud.

Er du med?

Arkivert i:Inspirasjon

About the Author

Sendt av

Heisann og hoppsann! Jeg heter Annka. For tiden jobber jeg som linjeleder for tjenestelinjen ved Lev Drammen Bibelskole og er administrasjonsansvarlig i PBU. Jeg elsker kirken og er så takknemlig for å være en del av Intro kirken. Hodet mitt bryner alltid på en tanke eller tre som jeg deler frimodig med verden gjennom min lille blogg her i den store utenomjordiske verden vi har kalt cyber space. xo

Legg igjen en kommentar

