comment 0

Du er du og du duger.

Kanskje ikke du er som meg, men jeg har i hvert fall en tendens til å se mine utilstrekkeligheter og alt jeg ikke kan når jeg vurderer meg selv. Man kan kalle det sammenligning eller hva man vil, men til syvende og sist så er det en selv som trekker det korteste strået og blir taperen atter en gang. Skal man noen gang kunne være god nok?

Om man ser på de bibelske karakterene er det nesten som Gud prøvde å gjøre et poeng ut av hvem han valgte å bruke. Jeg har ofte en tendens til å se på de bibelske heltene og tenke at de var jo superhelter fordi de var lydige til Gud og så store ting skje. Men etterhvert som jeg blir mer kjent med de forskjellige karakterene i bibelen ser jeg at det aldeles ikke er slik. De var jo helt normale alle i sammen. Og ikke bare normale, de var dem som jeg aldeles aldri hadde valgt å bruke om jeg var Gud.

Det er litt rart, Gud brukte ikke de som hadde de største husene, kuleste bilen og et fett rykte så de allerede hadde mange etterfølgere. Nei, Han brukte dem som ingen hadde tenkt noen kunne bruke til noe.

Noen sa det slik en gang «Gud kaller ikke de utrustede, men utruster de kalte.»

Gud vet hvem vi er. Han ser alle manglene vi har. Alikevel velger Han å bruke oss fordi det viktigste for Ham er at vi og dem rundt oss skal se at det var ikke vi som klarte dette på egenhånd, men det var kun Gud som kunne gjøre noe så stort gjennom oss. Så når Jesus forteller disipplene sine at de skal gjøre større ting en Ham, trenger de ikke prøve alt de kan for å bli bedre enn de er, nei, de må bli mindre i seg selv så Gud kan få plass og gjøre det gjennom dem.

Så vær oppmuntret. Du er du og du DUGER akkurat slik du er!

xo

Arkivert i:Inspirasjon

About the Author

Sendt av

Heisann og hoppsann! Jeg heter Annka. For tiden jobber jeg som linjeleder for tjenestelinjen ved Lev Drammen Bibelskole og er administrasjonsansvarlig i PBU. Jeg elsker kirken og er så takknemlig for å være en del av Intro kirken. Hodet mitt bryner alltid på en tanke eller tre som jeg deler frimodig med verden gjennom min lille blogg her i den store utenomjordiske verden vi har kalt cyber space. xo

Legg igjen en kommentar

