comments 2

Family – just because to people fell in love!

Har du noen gang tenkt over hvor mye familie betyr? For en tid tilbake skrev jeg ett innlegg om det å ha rett perspektiv på våre medmennesker hvor jeg nevnte litt om min fantastiske familie, så jeg har altså tenkt litt på det i det siste. Familie er faktisk utrolig mye viktigere enn det vi kanskje klarer å huske på til vanlig. Det kan muligens komme av at vi tar dem ofte forgitt, fordi de er jo alltid der. Venner derimot må man bruke tid med for å beholde, mens familie er blod de kan ikke bare ikke ville være i familien din lengre.

Jeg husker en gang for ganske mange år siden da en av mine kusiner hadde fått seg kjæreste. Det var ganske så uskyldig, men jeg mente(som var litt yngre enn dem) at han her typen ikke var noe tess å spare på. En dag var vi på besøk hos min kusine samtidig og klarte selvfølgelig til min kusines store fortvilelse å begynne å krangle. I hetens øyeblikk fikk denne gutten slengt ut «jeg skjønner ikke at kjæresten min gidder være kusinen din.» Smart som jeg var slengte jeg tilbake «jeg skjønner ikke hvorfor hun gidder være sammen med deg, der har hun i hvert fall et valg». Poenget mitt er at familie kan man ikke velge bort. Man har blodsbånd. Likevel, eller kanskje på grunn av det glemmer vi hvor mye de egentlig betyr for oss.

Selv i min nokså unge alder har jeg ufattelig stor tro på familie; kjærnefamilien. Jeg tror at det å ha en stabil familie gjør at barn utvikles til å bli mer stabile. Man kan se mange forskningsrapporter på alt mulig rart om familie, men summa sumarum er en stabil familie en utrolig stor faktor i det å ha et godt oppvekstmiljø som skaper stødige mennesker.

Jeg er utrolig velsignet med en sterk og stabil kjærnefamilie. Vi har vært gjennom forskjellige vanskeligheter og mye smerte, men gjennom det hele har vi holdt sammen og det er jeg utrolig takknemlig for. Ikke nok med at jeg har en godt kjærnefamilie, jeg har også en herlig bunsj med tanter, onkler, kusiner og fettere som også har vært med å lære meg hvor heldig jeg er. De er alle sterke individer som er med på å forandre den verden de lever i, tror jeg. Jeg er så overmåte takknemlig for de menneskene Gud har plasert meg med. Det kunne rett å slett ikke blitt bedre.

Så til alle i min familie: TUSEN takk for at du er du. Jeg setter så UTROLIG stor pris på deg og den du er for meg. Og dere skal alle vite at jeg skryter av dere i mange anledninger fordi jeg er så stolt av å være i familie med dere! ;) På grunn av det forholdet vi har kommer barna som kommer etter oss til å oppleve det samme fordi vi har allerede satt standaren så høy, noe som vil si at sterke og stabile mennesker kommer til å vokse frem i tiden som kommer. Dere er alle gull og dere kan glede dere til alt Gud har i vente for dere fordi «The BEST is yet to come!» Blessings and lots of love… ;);)

Arkivert i:Inspirasjon

About the Author

Sendt av

Heisann og hoppsann! Jeg heter Annka. For tiden jobber jeg som linjeleder for tjenestelinjen ved Lev Drammen Bibelskole og er administrasjonsansvarlig i PBU. Jeg elsker kirken og er så takknemlig for å være en del av Intro kirken. Hodet mitt bryner alltid på en tanke eller tre som jeg deler frimodig med verden gjennom min lille blogg her i den store utenomjordiske verden vi har kalt cyber space. xo

2 Comments

  1. solveig eidem

    For et fantastisk fint innlegg på bloggen din, Annka. Er sååå stolt over å ha blitt kjent med dæ og det du står for. Det er bare så bra!!!! Du kommer med slike ufattelige dype sannheter, og det er så inspirerende. Stå på videre! Klem

    • Takk Solveig! Gøy å høre! Å jeg er utrolig takknemlig for å ha blitt bedre kjent med dere også! Dere er virkelig et godt eksempel på en god kjernefamilie! Bare det er inspirerende! :)

Legg igjen en kommentar

