comment 0

«Time is tikking away, tikk, tikk, tikking away..»

Det har kommet litt få oppdaterineger her den siste tiden fordi hode mitt er fylt av reiseplanlegging og tilrettelegging for avreise til Australia. Man må pakke, og i mitt tilfelle pakke ned og vaske ut av leiligheten min, ordne en haug med papirer, kjøpe inn nødvendigheter og si farvell til kjente og kjære. Det er ikke lett skal jeg si deg, å få presset alt dette inn i sommerprogrammet. Man vil jo helst bare ligge ute å steike seg i sola.

Midt i mitt forsøk på å presse altfor mye program in på kun få dager så jeg hvor lett det er for livet å være slik alltid. Vi lever i en travel verden hvor alt skal gå unna i 110. Man kan nesten kjenne dragsuget etter folkene som stresser rundt for å få alt unnagjort. Og når man endelig har tid til å sette seg ned for å hvile er man så slitne at man nesten sovner, derfor nytter det ikke ta frem ei bok, TV velges istede.

Jeg kjenner meg igjen i dette livet. Selv om jeg ikke har lyst til å innrømme det. Man blir så oppslukt i mas og jag at man etter hvert blir helt utslitt. Men det er jo slik livet er. Er det ikke?

Hva er det aller viktigste i livet ditt? Jeg har spurt meg selv det spørsmålet noen ganger. Selv om familie og mine nære venner er utrolig viktige for meg kommer Gud ut på toppen av denne listen. Om ikke du tar tiden din selv vil noen andre gjøre det. Hvordan du bruker tiden din er det du som bestemmer. «Men jobb og verv jeg har andre steder krever av meg…» «Men familien min, kona og barna trenger meg…» Helt sant. Det er viktig at du tar det ansvaret du har blitt betrodd alvorlig og ikke sluntrer unna, men det finnes tross alt 24 timer i løpet et døgn.

Det som er viktig for deg kommer du automatisk til å ville bruke tid på, men noen ganger lurer omverdenen deg til å omblokke prioriteringslisten din til hva «de» mener er viktigst. Om ikke du tar tiden din kommer noen andre til å gjøre det. Gud er på toppen av min prioriteringsliste og jeg vil ikke at jaget i livet mitt, eller min forholdsvis trange timeplan skal omblokke listen min. Jeg bestemmer over tiden min!

Arkivert i:Inspirasjon

About the Author

Sendt av

Heisann og hoppsann! Jeg heter Annka. For tiden jobber jeg som linjeleder for tjenestelinjen ved Lev Drammen Bibelskole og er administrasjonsansvarlig i PBU. Jeg elsker kirken og er så takknemlig for å være en del av Intro kirken. Hodet mitt bryner alltid på en tanke eller tre som jeg deler frimodig med verden gjennom min lille blogg her i den store utenomjordiske verden vi har kalt cyber space. xo

Legg igjen en kommentar

