comments 3

Den STORE forskjellen

Jeg leser for tiden en bok under navnet «Den store forskjellen». Boken er skrevet av John C. Maxwell og handler om det som utgjør den store forskjellen i det meste i livet, nemlig din innstilling. Forfatteren presenterer flere fakta fra forskjellige sværer i livet hvor innstillingen til en person har alt å si. Han trekker frem jobb, familie, fritidssysler, venneforhold osv. Listen er lang og dekker egentlig det meste av et menneskes vanlige liv.

Jeg har merket gang på gang hvor mye innstillingen min har å si. Har jeg en dårlig innstilling blir opplevelsen av diverse ofte sterkt preget av det. Har jeg derimot en positiv innstilling vil opplevelsen bli mye bedre. Kanskje ikke innstillingen min kan endre en hel situasjone, men den kan bestemme hvordan enn selv blir påvirket av det hele.

Innstillingen du har til dine dagligdagse sysler kommer til å bestemme hvor langt du når i livet. Kanskje ikke du tror meg når jeg sier det, men det er helt sant. Om du velger å ta kontroll over dine negative tanker lenge nok til å vri dem til det positive kommer du til å se at livet ditt når nye høyder. Det høres rart ut, men sinnet ditt kontrolerer deg mer enn du aner. Joyce Meyer sier det slik «Where your mind goes, you will follow.»

Innstillingen du har til livet, venner, familie, jobb kan forandre alt. Jeg har selv erfart at fordi jeg VALGTE (ikke alltid like lett å gjøre, men så verdt det) å ikke tenke alle de negative tankene med mammas død endret plutselig hele livet mitt seg, jeg fikk tilbake livsgleden. Det er ikke slik at jeg ikke tenker på mamma lengre fordi det gjør meg deprimert, men jeg har tatt ett valg ,og gjør det stadig på nytt, om å ikke tenke på alle «hvis’ene». Heller glede meg over alt som har vært, men også erkjenne at alt er blitt nytt, det gamle er forbi.

Din innstilling til små ting i livet ditt kan endre hele livsgleden din, det kan hjelpe deg å komme ut av en destruktiv bølge som til syvende og sist kun kommer til å stjele kreftene dine. Det kan hjelpe deg til å ikke være avhengig av andres innstilling og godvilje, det kan sette deg fri fra ting som ligger i fortiden og hjelpe deg få større nytelse ut av livet. Tro det eller ei så er det helt sant. Instillingen din er faktisk «den STORE forskjellen»!

Arkivert i:Inspirasjon

About the Author

Sendt av

Heisann og hoppsann! Jeg heter Annka. For tiden jobber jeg som linjeleder for tjenestelinjen ved Lev Drammen Bibelskole og er administrasjonsansvarlig i PBU. Jeg elsker kirken og er så takknemlig for å være en del av Intro kirken. Hodet mitt bryner alltid på en tanke eller tre som jeg deler frimodig med verden gjennom min lille blogg her i den store utenomjordiske verden vi har kalt cyber space. xo

3 Comments

  1. Hilde

    Er boka feit? Som i feit liksom? Vil du anbefale den til folk som ikke leser 100 bøker i løpet av et år, vil de klare å lese den?

    • Boka er ikke veldig feit nei. Å så er den veldig luftig! Hehe… Så den kan veldig anbefales. Den er veldig bra, selv om jeg ikke er helt ferdig med den enda. :):) Gleder meg til å se deg snart snuppelupp!!;)

  2. Innstilling.. årh feite, takk for påminnelsen snuppa…. du er en skikkelig SKRIBENT!

Legg igjen en kommentar

