comments 5

Leve av deg

Jeg har egentlig utrolig dårlige minner med denne sangen. Da jeg var liten var vi seks jenter som hadde en dansegruppe. En helg hadde vi bestemt oss for å dra på hyttetur. Som jenter flest i tenåringsalderen var vi ganske ville og rare, så vi fant ut at det var gøy å filme oss selv på et tak, mens vi sang inn i fyrstikkesker. Fordi vi var så dumme å ta vare på videokassetten finnes filmen av seks jenter på et tak fortsatt, til alles grøss og gru.

På tross av disse minnene som til tider teroriserer tankene mine har jeg klart å finne tilbake til meningen i teksten. Vi har brukt den en del i menigheten den siste tiden og har derfor hørt og sunget den mange ganger, men det var ikke før jeg så en ung jente danse til denne sangen fra en scene jeg virkelig forstod ordene som synges. 

Jeg tenker ofte at jeg vil leve for Jesus. Jeg ønsker å leve hver dag til ære for Ham, gjøre Hans vilje og gå i de ferdiglagte gjerningene som han har lagt ut foran meg. Alt dette er vel og bra, men om man ikke passer seg ender man opp med å ikke gjøre det denne sangen sier; leve av Deg(Jesus). Mens denne unge jenten la sitt hjerte i å danse en dans til denne sangen oppdaget jeg feilen jeg så ofte gjør; jeg lever kun for, ikke av.

Jesus har kalt oss til å følge Ham, noe som indikerer handlinger man må gjøre. Men Bibelen forteller oss også at vi kan leve av Gud, ikke bare for Ham. «Herren er vår Hyrde, jeg mangler ingenting», «Gleden i Herren er min styrke», «Gud har ikke gitt oss motløshetens ånd, men kraften, kjærligheten og sindighetens ånd». Det finnes utallige beviser på at vi ikke bare må jobbe for å gjøre, gjøre, gjøre. Vi kan også motta av det Gud har for oss. I Han har vi alt vi trenger. All styrken, kjærligheten, roen, freden, gleden, håpet og motet vi noen sinne skulle komme til å trenge.

Vi kan leve av Gud, ikke bare for Ham. Han gir deg alt du noensinne måtte trenge, om du bare spør.

Arkivert i:Inspirasjon

About the Author

Sendt av

Heisann og hoppsann! Jeg heter Annka. For tiden jobber jeg som linjeleder for tjenestelinjen ved Lev Drammen Bibelskole og er administrasjonsansvarlig i PBU. Jeg elsker kirken og er så takknemlig for å være en del av Intro kirken. Hodet mitt bryner alltid på en tanke eller tre som jeg deler frimodig med verden gjennom min lille blogg her i den store utenomjordiske verden vi har kalt cyber space. xo

5 Comments

Legg igjen en kommentar

