comment 0

R.E.S.P.E.K.T.

Har du respekt for menneskene rundt deg? Ikke bare foreldrene dine og de som er lederne dine på forskjellige måter, men respekt for dine medmennesker og venner. Har du respekt for deres grenser, tid og deres personlighet? Klarer du å tollerere at de er som de er?

Jeg har blitt lært opp til å respektere andre mennesker rundt meg hele oppveksten. Det har ikke skjedd bevist, men på en eller annen måte har både foreldrene mine og de som har vært lederne mine signalisert at det er viktig å ha respekt for andre mennesker. Selv de man er uenige med skal man respektere. Det er mulig å bli enige om uenighet og fortsette å være venner. Så lenge man tolererer at man er forskjellige.

Det finnes altfor lite respekt i verden i dag. For det første er respekten for foreldre ofte lav, men respekten og toleransen for andres grenser, tid,  følelser og forståelse er også lav i dagens samfunn. Vi trenger å bli flinkere til å respektere hverandre. Respektere først og fremst autoritet, og velsigne dem, men også våre likemenn, våre venner og bekjente. Alle ønsker å bli respektert for den de er og de grensene de har, så hvorfor ikke begynne med å respektere andre.

R.E.S.P.E.K.T!

Arkivert i:Inspirasjon

About the Author

Sendt av

Heisann og hoppsann! Jeg heter Annka. For tiden jobber jeg som linjeleder for tjenestelinjen ved Lev Drammen Bibelskole og er administrasjonsansvarlig i PBU. Jeg elsker kirken og er så takknemlig for å være en del av Intro kirken. Hodet mitt bryner alltid på en tanke eller tre som jeg deler frimodig med verden gjennom min lille blogg her i den store utenomjordiske verden vi har kalt cyber space. xo

Legg igjen en kommentar

