comments 2

«Because You loved me»

Jeg er ikke speielt Celine Dion fan. Hun synger som en engel, men det er ikke henne jeg hører mest på for å si det sånn. Men da jeg kjørte i min lille søte Ford Ka hjem forleden på en ellers grå dag poppet denne sangen opp i hode mitt.

I det siste har hode mitt kvernet seg rundt temaet «Hvem er jeg?» I dagens samfunn er det mange, spesielt unge mennesker som ikke vet hvem de er. Jeg kan stille meg selv det samme spørsmålet fra tid til annen. «Hvem er jeg?» Det er et ganske stort spørsmål. Ofte svarer personer som blir spurt dette spørsmålet med en lang regle av hva de heter, hvor de bor, hvilken skole eller utdannelse de har, hvilke venner og hobbyer de bruker fritiden sin på osv. Men er vi det vi gjør? Er jeg det navnet jeg heter, hvor jeg bor, den utdannelsen eller tittelen jeg har fått? Kan jeg beskrives ut i fra hvilke venner jeg har? Er jeg det jeg liker å drive med på fritiden?Et meget godt spørsmål, spør du meg.

Hvem er du?

Hva hadde du svart på det spørsmålet? Meg. Hvem er jeg? Hva er meg? Hvorfor? Når? Hvordan? Hvem? Hvilket spørsmål bør stilles for å få det korrekte svaret på hvem du er? Jeg tror spørsmålet er hvem? Hvem tilhører du? Tilhører du navnet ditt, som ble gitt deg av foreldrene dine? Tilhører du stedet du bor? Tilhører du tittelen du har? Tilhører du vennene dine eller hobbyen du driver med?

Så kjisje som det høres ut så fant jeg ut hvem jeg er og hvem jeg tilhører gjennom denne sangen. «I’m everything I am, because You loved me.» Jeg er alt jeg er fordi Gud elsket meg. På grunn av alle de gangene som Han har stått med meg gjennom vanskelige ting. På grunn av all sannheten Han har hjulpet meg å se. På grunn av all gleden Han har bragt inn i livet mitt. For alle de gale tingene jeg har gjort, som Han har tilgitt meg og kjøpt meg fri for. På grunn av all den kjærligheten jeg har funnet i Ham. Han er den som holder meg oppe og aldri lar meg falle. Han er den som har sett meg gjennom alt.

Slik kunne jeg fortsatt å oversatt teksten hele veien igjennom. Alle de tingene som blir sunget om det motsatte kjønn, kunne mye heller vært skrevet om Gud.

Hvem er du?

Jeg vet i hvert fall hva jeg skal svare på det spørsmålet: Jeg er datter av den Høyestes Gud. I Hans øyne er jeg perfekt uansett hva jeg heter, hvor jeg bor, hvilken tittel jeg har eller hvilke hobbyer jeg bedriver tiden min med. Jeg er elsket av Ham! Og tro det eller ei, det er du også! ;)

«Because You loved me»

For all those times you stood by me
For all the truth that you made me see
For all the joy you brought to my life
For all the wrong that you made right
For every dream you made come true
For all the love I found in you
I’ll be forever thankful baby
You’re the one who held me up
Never let me fall
You’re the one who saw me through through it all

You gave me wings and made me fly
You touched my hand I could touch the sky
I lost my faith, you gave it back to me
You said no star was out of reach
You stood by me and I stood tall
I had your love I had it all
I’m grateful for each day you gave me
Maybe I don’t know that much
But I know this much is true
I was blessed because I was loved by you

You were always there for me
The tender wind that carried me
A light in the dark shining your love into my life
You’ve been my inspiration
Through the lies you were the truth
My world is a better place because of you

You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn’t speak
You were my eyes when I couldn’t see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn’t reach
You gave me faith ‘coz you believed
I’m everything I am
Because you loved me

Follow annkajenssen on Twitter

Arkivert i:Inspirasjon

About the Author

Sendt av

Heisann og hoppsann! Jeg heter Annka. For tiden jobber jeg som linjeleder for tjenestelinjen ved Lev Drammen Bibelskole og er administrasjonsansvarlig i PBU. Jeg elsker kirken og er så takknemlig for å være en del av Intro kirken. Hodet mitt bryner alltid på en tanke eller tre som jeg deler frimodig med verden gjennom min lille blogg her i den store utenomjordiske verden vi har kalt cyber space. xo

2 Comments

Legg igjen en kommentar

