comment 1

“Dere er mine venner…”

“Dere er mine venner…” sier Jesus i Johannes 15:14.

Vi har veldig ofte et feil bilde av Gud. Vi kan se på Ham som langt borte og fraværenede i livet vårt. Noe som får kristenlivet til å virke upersonlig og urelevant. Mange ganger fortelles det om i Bibelen at Gud kjenner oss inn og ut, det står til og med at Han vet hvor mange hår vi har på hodet.

Likevel kan Gud føles fjern. Slik er det med de fleste menneskene vi møter i livet også. Om vi ønsker å ha et vennskap med noen må man bruke tid sammen og dele ting som skjer i livet. Det er akkurat likt med Gud, vi må bruke tid med Ham for å bli kjent med Ham.

Jesus sier at Han kaller oss venner, men kaller vi Ham en venn?

Ukens ord på www.soldiers.no.

Arkivert i:Inspirasjon

About the Author

Sendt av

Heisann og hoppsann! Jeg heter Annka. For tiden jobber jeg som linjeleder for tjenestelinjen ved Lev Drammen Bibelskole og er administrasjonsansvarlig i PBU. Jeg elsker kirken og er så takknemlig for å være en del av Intro kirken. Hodet mitt bryner alltid på en tanke eller tre som jeg deler frimodig med verden gjennom min lille blogg her i den store utenomjordiske verden vi har kalt cyber space. xo

1 Comment so far

Legg igjen en kommentar

