comments 2

«INGENTING er umulig for Gud!»

«Ingenting er umulig for Gud», står det i Lukas 1:37. Elsker  å tenke på dette bibelverset som står litt forskjellig i både Matteus, Markus og Lukas. For det første er det rått å tenke på at Gud kan fikse alt, men det som er neste kulere å tenke på er at Han bor i oss som er frelst. Ingenting er umulig for Annka.. Wow, en smule fet spør du meg.

Mange tenker «Om ingenting er umulig for Gud, hvorfor har jeg det så utrolig vondt eller kjipt nå da? Hvorfor må jeg møte så mange vanskeligheter hvis Gud kan alt?» Gode spørsmål. Om dere har lest noen av de tidligere innleggene mine ser dere at jeg ikke alltid har hatt det helt lett i livet. Jeg har møtt på en del store motbakker og vanskeligheter, i tillegg til alle de små plagene som kommer fra dag til dag. På tross av det ser jeg at for Gud er INGENTING umulig. Greia med Gud er at Han ser det store bildet. Det bildet som er for stort for oss til å se. Han ser hvor mye motbakkene i livet vårt tjener til vårt beste, ved at det gir oss åndelige muskler som gjør oss sterkere og bedre trent og utrustet for resten av livet.

«Hvorfor må jeg være trent, er det noe vits?» Det tror jeg du kan svare på selv egentlig. For tenk hvor kjedelig å måtte sinke alle andre i familien eller venner når dere er ute på en tur til Prekestolen for eksempel. Du sinker deg selv, og muligens andre om du ikke er trent, for det første. Det andre er at du blir et enda lettere offer for djevelsens lurerier om du ikke har noen åndelige muskler. Han er så lur at han ikke angriper der han vet sjangsene for å vinne er minimale, men angriper heller i områder man er svak så han har mulighet til å ta en. Jeg vil ikke være et lett offer for djevelen.

Poenget mitt er at det er utrolig herlig å tilhøre en Gud som er større enn alle omstendigheter, større enn vanskelige situasjoner, større enn drømmene mine, større enn alt. Jeg ELSKER det.

Takk Gud for at ingenting er umulig for Deg. Takk for at jeg er en del av seierslaget, selv om det høres ut som juks fordi du er best i all sport. Takk for at Du ser det store bildet, når jeg kun ser omstendighetene jeg er i. Hjelp meg å løftet blikket mitt og se på Deg når stormen blir som verst og bølgene prøver å sluke meg. Takk for at Du elsker meg og kun vil det aller beste for meg. Takk Gud! Amen..

Follow annkajenssen on Twitter

Arkivert i:Inspirasjon

About the Author

Sendt av

Heisann og hoppsann! Jeg heter Annka. For tiden jobber jeg som linjeleder for tjenestelinjen ved Lev Drammen Bibelskole og er administrasjonsansvarlig i PBU. Jeg elsker kirken og er så takknemlig for å være en del av Intro kirken. Hodet mitt bryner alltid på en tanke eller tre som jeg deler frimodig med verden gjennom min lille blogg her i den store utenomjordiske verden vi har kalt cyber space. xo

2 Comments

  1. Ragne

    Dette var godt å lese Anne Kristine (beklager, får meg ikke til å si Annka, for meg er du Anne Anne Kristine:) )!! Du er så flink til å skrive og jeg blir oppløftet av å lese det du formidler! Tusen takk!:)

    Stor klem

    • Det er bare å kalle meg Anne Kristine!! No problemo!! Godt at det gjør deg glad! Det er det som er meningen, at det skal være oppmuntrende det jeg skriver! :)
      Blessings, og ses plutselig! ;)

Legg igjen en kommentar

