comments 6

Det er i motbakke det går oppover

I det siste har jeg følt meg litt tom. Rart uttrykk å bruke kanskje, men tipper noen kjenner seg igjen i det. Tomhetsfølelsen har kommet fordi jeg ikke helt klarer å kjenne at Gud er der, selv om jeg vet at Han alltid er det. Det er ikke en deilig følelse, men saken er den at det er i de tidene det virkelig er bra å stå fast i den overbevisnigen jeg har om at Gud alltid er der for meg og elsker meg. Selv om jeg ikke føler for det, eller føler jeg har styrke eller krefter til å gjøre de tingene jeg gjør, så gir jeg ikke opp på grunn av følelser.

Om jeg skulle velge å gi opp på noe bare fordi jeg ikke følte for det lengre ville jeg antagelig sluttet med alt jeg gjør og kommer til å gjøre i fremtiden. Jeg ville mest sannsynlig skille meg, ikke langt inne i et ekteskap, jeg ville sluttet i jobben jeg var velsignet med når jeg ble sliten, og kanskje til og med ønsket barna mine bort, når jeg en dag får dem, fordi jeg blir lei.

Poenget mitt er at man kan ikke alltid stole på følelser, og slik er det med troen min også. 

Selv når du sier at du ikke ser Ham, ser Han din sak. Bare vent på Ham!

Står det i Job 35:14. Selv om jeg føler at ting er tungt og jeg er tom, så ser Gud meg alltid. Jesus har tatt bolig i meg selv om det ikke føles som Han er nær. Og denne følelsen av tomhet gjør at jeg klamerer meg enda nærmere Gud. Jeg vil følge etter der Han leder meg.

Så ikke gi opp selv om du føler deg tom, tappet for krefter eller langt borte fra Gud. Uansett hva du føler så er Guds Ord sannhet, og det som står i Bibelen gjelder selv i tunge tider. «Det er i motbakke det går oppover!» Man når nye høyder i livet om man velger å gå i motbakken helt til man kommer til toppen.
Follow annkajenssen on Twitter

Arkivert i:Inspirasjon

About the Author

Sendt av

Heisann og hoppsann! Jeg heter Annka. For tiden jobber jeg som linjeleder for tjenestelinjen ved Lev Drammen Bibelskole og er administrasjonsansvarlig i PBU. Jeg elsker kirken og er så takknemlig for å være en del av Intro kirken. Hodet mitt bryner alltid på en tanke eller tre som jeg deler frimodig med verden gjennom min lille blogg her i den store utenomjordiske verden vi har kalt cyber space. xo

6 Comments

  1. Thanks snuppelupper! Tenker at det er viktig å være ærlige mennesker…
    Love you guys! You make me smile.. ;)

  2. Pingback: It’s all about LOVE. «

Legg igjen en kommentar

