comments 3

Haiti – de trenger deg!

 

Når jeg fikk høre om det forferdelige jordskjelvet på Haiti, tenkte jeg raskt tilbake på den forferdelige tsunamien i Thailand og orkanene, Rita og Katrina, som inntraff USA. Alle er store tragedier som har rammet så utrolig mange mennesker. Mennesker i tusentall er blitt drept på grunn av katastrofene og skarer står igjen uten noen ting. De har mistet alt. Jeg prøvde å sette meg inn i deres situasjon, men det er så uvirkelig at det blir vanskelig. Fordi det virker så fjernt er det ofte lett å distansere seg fra det, fordi det virker som det har så lite relevans for oss vestlige.

Men relevansen er der i aller høysete grad. Vi har mulighet til å hjelpe ofrene for dette forferdelige jordskjelvet på Haiti. Alle har ikke mulighet til å dra dit i egen person, men pengene og bønnene dine kan dra langt uten deg. Vi har så utrolig mye mer enn det vi egentlig trenger, så hvorfor ikke bidra med det vi kan bidra med. Gi av din overflod til å hjelpe de som ikke har noen ting.

Gi via Opperation Blessing her, Convoy of hope her, Strømmestiftelen her,  Redd Barna her, UNICEF her, Røde Kors her.

Ikke stopp der. BE! Haiti trenger din bønn. De trenger at du ber for alt hjelpearbeidet som skjer, og for alle de som trenger å ta imot hjelp. Medie dekninger kommer ikke til å bli opprettholdt når Haiti ikke selger aviser eller øker seertallet, men Haiti må ikke bli glemt. De kommer til å trenge støtte og hjelp i årerekker, så gjem dem i ditt hjerte og legg dem fremfor Gud i bønn.

 Sannelig sier Jeg dere: Alt det dere gjorde for en av de minste av Mine brødre, det gjorde dere mot Meg.

                                                             -Jesus (Matteus 25:40) –

Arkivert i:Christianity, Inspirasjon

About the Author

Sendt av

Heisann og hoppsann! Jeg heter Annka. For tiden jobber jeg som linjeleder for tjenestelinjen ved Lev Drammen Bibelskole og er administrasjonsansvarlig i PBU. Jeg elsker kirken og er så takknemlig for å være en del av Intro kirken. Hodet mitt bryner alltid på en tanke eller tre som jeg deler frimodig med verden gjennom min lille blogg her i den store utenomjordiske verden vi har kalt cyber space. xo

3 Comments

Legg igjen en kommentar

