comments 5

Vennsdag!

VENNER! Søker man opp ordet finner man mange rare og gøye fakta. De fleste stemmer veldig overens med virkeligheten, selv om man ikke har tenkt på det slik tidligere. Wikipedia sier for eksempel at mennesker opprinnelig er flokk dyr som trenger mennesker rundt seg for ikke å bli deprimert og påta seg psykiske lidelser. Jeg vil kanskje ikke kalle meg et dyr, men jeg har absolutt behov av å ha mennesker rundt meg.

Disse menneskene som man omgir seg selv med, oftest fordi man trives sammen med dem, kan lett bli tatt litt for gitt. Man kjenner dem så godt at man ikke bryr seg om eller kanskje man bare ikke tenker på å fortelle dem hvor fine de var på håret. Jeg merker i hvert fall at de som står meg aller nærmest blir fort tatt for gitt. Ikke fordi jeg ikke setter pris på dem, men fordi jeg glemmer å vise dem hvor takknemlig jeg er for at jeg har dem.

Onsdag heter Wednesday på engelsk, og om du sier det med norsk tonefall høres det ut som vennesdag. Derfor kom Trine på en fantastisk ide; vi starter vennsdag. En dag man aktivt gjør noe for en eller flere av sine venner. Det trenger ikke være et stort selskap eller en flytur over byen, men en liten gest for å fortelle vennene dine at du virkelig setter pris på dem og er takknemlig for at de er dine venner.

Har du noen gode ideer til hva man kan gjøre på en vennsdag? Jeg kunne trengt noen gøye tips. =)

Arkivert i:Inspirasjon

About the Author

Sendt av

Heisann og hoppsann! Jeg heter Annka. For tiden jobber jeg som linjeleder for tjenestelinjen ved Lev Drammen Bibelskole og er administrasjonsansvarlig i PBU. Jeg elsker kirken og er så takknemlig for å være en del av Intro kirken. Hodet mitt bryner alltid på en tanke eller tre som jeg deler frimodig med verden gjennom min lille blogg her i den store utenomjordiske verden vi har kalt cyber space. xo

5 Comments

  1. Helt enig.. Vennsdagen var en gooood oppfinnelse!!
    nå kommer vi hvertfall t å huske å tenke over det hver vennsdag/onsdag:)

    Du er fantastisk Annka, og æ setter virkelig pris på DÆ!;)
    love you smokka

Legg igjen en kommentar

