comment 0

Ord for året!

Man kan ramle over de rareste ting og oppdagelser når man minst venter det. I forrige uke klarte jeg å komme meg inn på denne bloggen http://blog.compassion.com/in-one-word-2010/ via twitter, og den første setningen fikk oppmerksomheten min; «Do you talk with God? Or do you talk at Him or to Him?» Skravlete som jeg er må jeg putte meg selv under den siste kategorien. Nå som oppmerksomheten min var fanget bestemte jeg meg for å lese videre, kanskje kom bloggeren til å gi meg noen hendy tips som kunne få meg til å fortrenge eller muligens kurere pratesaligheten min. (Misforstå meg rett, PRAT med Gud! Bare pass på at det er med og ikke bare til!)

Kur kunne han ikke tilby, men han gav meg en annen ide; ORD FOR ÅRET! Noen ganger kommer det bare en strøm av ubetydelig snakk (bare spør Trine) ut av meg, men dette gav meg den perfekte ideen til hvordan holde snavla en stund. Jeg skulle spør om ET ord for det nye året. Når jeg først har begynt med tilståelser kan jeg like godt fortsette, jeg er litt utålmodig av meg. Det vil si at jeg absolutt ikke hadde tenkt å vente lenge på dette ordet. Fem minuter, ti minutter, to timer, en dag gikk uten en gang et tegn til mitt ønskede ord for tjueti. Hmmm… Da var det ikke annet å gjøre enn å prøve å glemme hele greia!

Det morsome er at Gud kjenner meg, Han vet hva jeg trenger og når mye bedre enn det jeg gjør. Så «ydmykhet» kom dalende ned i tankene mine da jeg for lengst hadde gitt opp håpet om å få et helt eget temaord for 2010. Men nå har jeg et. Jeg fikk et ord. Mitt helt eget ord. Wow jeg har mye å lære!

Har du spurt Gud hva ditt ord for 2010 er? Det er aldri for sent å spørre! ;) Fortell meg gjerne hva det er.

Arkivert i:Inspirasjon

About the Author

Sendt av

Heisann og hoppsann! Jeg heter Annka. For tiden jobber jeg som linjeleder for tjenestelinjen ved Lev Drammen Bibelskole og er administrasjonsansvarlig i PBU. Jeg elsker kirken og er så takknemlig for å være en del av Intro kirken. Hodet mitt bryner alltid på en tanke eller tre som jeg deler frimodig med verden gjennom min lille blogg her i den store utenomjordiske verden vi har kalt cyber space. xo

Legg igjen en kommentar

