comment 0

Mirakler!


Har du noen gang tenkt over hvor mange mirakler som er rundt deg hver dag? Jeg liker ordet mirakler. Selv så jeg lenge for meg at mirkler måtte innebære noe stort og spektakulært. Men må de det? Daniel i Bibelen opplevde sannelig mange store mirakler. Hans tre nærmeste venner ble kastet i en brennhet ovn, men de kom uskadet ut igjen. «De så på disse mennene at ilden ikke hadde hatt noen makt over legemene deres. Håret på hodene deres var ikke svidd av og det hadde ikke skjedd noe med klærne deres. Det luktet ikke brent av dem.» Står det i Daniel 3:27. Wow! Om ikke det var nok dukket det plutselig opp en stor hånd som skrev på veggen i Babylons konges selskap, og Daniel ble tilkalt for å tyde ordene. Senere ble Daniel, som mange har hørt fra søndagsskolen, kastet løvehulen uten å bli rørt av løvene.

Jeg vil si at Daniel virkelig opplevde store mirakler, og Bibelen er full av disse historiene. Jeg har aldri opplevd å bli kastet i en løvehule og ikke blitt spist. Har du? Betyr det at vi ikke får oppleve mirakler? Nei, tvert i mot. Vi lever alle i mirakler om vi bare åpner øynene til alt Gud har gitt oss og hva Han redder oss fra.

Jeg har brukt mye tid på å klage over hvorfor jeg ikke har det som den har, hvorfor jeg ikke fikk lov til som liten det han fikk lov til, hvorfor hennes mor var så mye snillere enn min egen, hvorfor alle likte henne bedre enn meg. Jeg er egentlig en klager. men Gud åpnet opp øynene min. Vet du hva jeg fant? En hel rekke mirakler som var forekom KUN for meg! Jeg har så utrolig mye å være takknemlig for. Gud har sendt så mange mirakler i form av mennesker til meg. Tusen takk Gud! Men også tusen takk til de menneskene som har brydd seg om meg selv da jeg ikke forstod hvor heldig jeg var som hadde dere rundt meg. Tusen takk til alle mine ledere som ikke sendte meg på dør når jeg klagde og søyt over alt alle andre gjorde dumt. Tusen takk til Lars og Karina (www.familienleine.wordpress.com) for at dere gadd å høre på alt våset mitt i all den tid. Dere er noen av de beste menneskene jeg vet om.

Jeg har så utrolig mange mirakler rundt meg hver dag. Klarer du å se dine?

«When God made you He must have been thinking about me!» tenker jeg når jeg ser tilbake på alle de herlige menneskene som har betydd så utrolig mye for livet mitt!

Arkivert i:Inspirasjon

About the Author

Sendt av

Heisann og hoppsann! Jeg heter Annka. For tiden jobber jeg som linjeleder for tjenestelinjen ved Lev Drammen Bibelskole og er administrasjonsansvarlig i PBU. Jeg elsker kirken og er så takknemlig for å være en del av Intro kirken. Hodet mitt bryner alltid på en tanke eller tre som jeg deler frimodig med verden gjennom min lille blogg her i den store utenomjordiske verden vi har kalt cyber space. xo

Legg igjen en kommentar

