comment 0

What have we become?

Hva har min verden blitt? Den verdenen JEG lever i! Den verdenen jeg bor i, jobber i, spiser i, shopper i, synger i, puster i, hva har den blitt til? Hvilken verden er det jeg lever i? Den verdenen jeg ser når jeg ser rundt meg er fylt med Guds vakre natur (bortsett fra at jeg ikke er overbegeistret for snøen!), men i den vakre naturen er det mennekser som styrer i vei for å få gjort sine daglige gjøremål uten helt å vite hvorfor. Jeg ser mennesker som kaver etter å finne en mening, som prøver å fylle det tomrommet de har inni seg med alt verden har å tilby. Jeg ser mengder av folk som sluker alt snev av håp de ser i enden av tunnelen fordi kanskje de endelig har funnet det de lengter etter. Jeg ser jenter som strever etter å bli en barbie kopi, og gutter som utnytter det. Jeg ser familier, ekteskap, kjæresteforhold som rives og slites og splittes i alle retninger. Jeg ser mennesker som utnytter andre, som bedrar seg selv og gjør alt for penger. Jeg ser glede som drepes, latter som kveles, kjærlighet som avtar fordi ingen orket å prøve. Jeg ser ulykkelige mennesker som prøver å fylle tomrommet inni seg ved å fylle opp stuen. Jeg ser en verden som trenger Jesus!!

Hvor er Jesus når vi virkelig trenger Ham, får det meg til å tenke?! Stakk Han bare av fordi tidene ble vanskelige og Han ikke vise hva Han kunne gjøre med det? Svaret er NEI! Han er her. Vi er Hans hender og føtter. Hva gjør du med det?

Arkivert i:Inspirasjon

About the Author

Sendt av

Heisann og hoppsann! Jeg heter Annka. For tiden jobber jeg som linjeleder for tjenestelinjen ved Lev Drammen Bibelskole og er administrasjonsansvarlig i PBU. Jeg elsker kirken og er så takknemlig for å være en del av Intro kirken. Hodet mitt bryner alltid på en tanke eller tre som jeg deler frimodig med verden gjennom min lille blogg her i den store utenomjordiske verden vi har kalt cyber space. xo

Legg igjen en kommentar

